måndag 16 november 2009

Skrämd av Heartbreak Hotell...

Ja, det är precis vad jag blev! Ni vet, filmen av Colin Nutley med Helena Bergström och Maria Lundkvist - två svikna tjejer strax över 40-strecket... SHIT! Sist jag såg filmen var mitt eget 40-årsstreck en bra bit långt borta i det som kallas framtid, nu är det helt plötsligt i nån slags gråzon som kanske skulle kunna kallas samtid eller om man är riktigt snäll mot sig själv kan man kalla det för "nära förestående framtid"... Kan jag ana en annalkande 40-årskris eller är det bara rädsla att mina egna barn ska se på mig med samma skräck i blicken som dottern till Maria Lundkvists karaktär i filmen när hon upptäckte morsan på dansgolvet på "sitt" uteställe...? Ja, sonen är nu 18 år fyllda så risken finns ju så att säga. Nåja, 38 år blir jag i februari, så än är det ingen panik, men jag håller visst på att bygga upp den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar